O3 czym się różni silnik 1.2 TSI 63 KW od 77 KW

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • nikolakis
    Ambiente
    • 2013
    • 137

    Wszystkim posiadaczom silnika 1,2 tsi gratuluję udanego zakupu.
    Z przeprowadzonych testów wynika, iż rzeczywiście nawet silnik 85 km daje sobie radę z takim dużym autem jak octavia.
    Poniżej linki do dwóch testów jakie znalazłem w sieci.
    Dowiedz się wszystkiego, co musisz wiedzieć o najnowszych modelach samochodów i akcesoriach motoryzacyjnych z naszych szczegółowych recenzji i artykułów na TEST : Nowa Skoda Octavia ACTIVE 1.2 TSI 85 KM . Twoje źródło ekspertów w świecie motoryzacji.


    Jeżeli jeszcze na trasie i autostradzie pali tyle co piszecie to naprawdę super.
    Kupno diesla przestaje być w tym momencie racjonalne.
    Ja proszę Was o uzupełnianie raportów paliwowych np. na motostat. Chwilowe zużycie paliwa na wybranych odcinkach nie jest dla mnie miarodajne, bo ja też mogę na odcinku autostrady o długości 100 km, zejść ze spalaniem poniżej 4 litrów, ale wcale to nie oznacza, że ten silnik będzie tyle palił. Średnio wychodzi mi 6,24 i nie mogę z tym dyskutować.
    Ponieważ użytkuję auta służbowe są to jak na razie diesle.
    W najmie długoterminowym diesel i tak wychodzi taniej od benzyny ze względu na mniejszy spadek wartości diesla po 200 000 km, jednak może to się zmieni.
    Chciałbym pojeździć tsi, jednak wybrałbym 1,4 a i tak wydaje mi się małą pojemnością.

    Do nowego mondeo ford będzie montował 1,0 ecoboost o mocy 125 km. "Sorry, taki mamy klimat."
    '15 O2fl liftback 1,4 mpi 80 km
    '13 O3 liftback 2,0 tdi dsg 150 km
    '10 A4 b6 avant 2,5 V6 tdi 163 km

    Komentarz

    • Bonthyc
      Drive
      • 2013
      • 60

      Zamieszczone przez lukrys
      tak jak obiecałem wrzucam filmik
      1,2 TSI 85km

      https://www.youtube.com/watch?v=_237ZR5g9Fc
      Co to za metaliczne "klik" podczas zmiany biegów :shock: ?
      Zamieszczone przez nikolakis
      Do nowego mondeo ford będzie montował 1,0 ecoboost o mocy 125 km. "Sorry, taki mamy klimat."
      Jak tak dalej pójdzie to motorowery będą miały niewiele mniejsze pojemności od samochodów a samochody będą tak ekologiczne, że z wydechu będzie wydostawać się przyjemny zapach fiołków. Blok silnika wykonają natomiast z prasowanej tektury która po przekroczeniu 100tys. km sama ulegnie biodegradacji

      Komentarz

      • lukrys
        Rider
        • 2013
        • 435

        Bonthyc, metaliczne "klik" to klucze o które przypadkiem zachaczyłem nogą ;D

        Komentarz

        • Dig Dug
          L&K
          S_OCP Member
          • 2005
          • 1306
          • Seat

          lukrys, Dzisiaj nagrałem filmik z przyśpieszenia 0-100 km/h i mam taki same osiągi jak ty. Tylko nie wiem czy się cieszyć czy nie, bo mnie takie osiągi nie zadowalają nawet w F2.

          Dzisiaj miałem małą trasę i kolesie "skakali" wyprzedzając kolejne auta, a ja jechałem w ciągu aut, bo wiem, że nie mogę sobie na to pozwolić, prędzej skończę na czołówce. I nie chodzi to o to czy takie skakanie ma sens, ani ile oszczędności czasu przyniesie, ale czy można "skakać", a tego się nie robi, czy nie można chociaż by pasowało, np tak jak dzisiaj wziąć 3 jadące 70 km/h "L-ki". W końcu je wziąłem, ale cisnąc na 3 biegu.

          Nagrajcie filmiki 60-100, 80-120 km/h jeśli możecie :twisted:
          Była O1 jest F2.

          Komentarz


          • Zamieszczone przez Dig Dug
            lukrys, Dzisiaj nagrałem filmik z przyśpieszenia 0-100 km/h i mam taki same osiągi jak ty. Tylko nie wiem czy się cieszyć czy nie, bo mnie takie osiągi nie zadowalają nawet w F2.

            Dzisiaj miałem małą trasę i kolesie "skakali" wyprzedzając kolejne auta, a ja jechałem w ciągu aut, bo wiem, że nie mogę sobie na to pozwolić, prędzej skończę na czołówce. I nie chodzi to o to czy takie skakanie ma sens, ani ile oszczędności czasu przyniesie, ale czy można "skakać", a tego się nie robi, czy nie można chociaż by pasowało, np tak jak dzisiaj wziąć 3 jadące 70 km/h "L-ki". W końcu je wziąłem, ale cisnąc na 3 biegu.

            Nagrajcie filmiki 60-100, 80-120 km/h jeśli możecie :twisted:
            Przyspieszenie 0-100 km/h jest rzeczywiście podobne natomiast jest znaczna różnica w momencie obrotowym pomiędzy 1.2 tsi 85 km a Twoim silnikiem. Trzeba mieć na uwadze, że wyprzedza się nie mocą, czyli konikami, a momentem obrotowym. W Twoim przypadku jest to 132 Nm dopiero przy 3800 obrotów zaś Octavia ma 160 Nm już od 1400 obrotów o ile się nie mylę :-) Tym samym tam, gdzie Twoja Fabia nie daje rady Octavia daje radę bez większych problemów :-) Zwłaszcza, że wagowo są zbliżone: Octavia Liftback to 1150 kg, Fabia Kombii 1160 kg a hatchback 1075 kg :-)

            Komentarz

            • lukaszc2
              Rider
              • 2013
              • 376

              Zamieszczone przez Dig Dug
              Dajcie filmik 60-100 i 80-120 na 4 i 5 biegu.
              Takowych nie mam ale nagram, poniżej masz przyśpieszenie od 120 do 160 km na 5 biegu silnik 85KM 4 osoby w samochodzie i nie jest to przyśpieszenie z gazem do "dechy" tylko normalne rozpędzanie samochodu, kiedyś nagram z gazem do deski. (przepraszam za jakość ale coś nie jest tak z proporcją ekranu ale widać)
              W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

              A tu macie obroty przy 140 km/h w 1,2 TSI 85KM i 5 biegów.
              W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
              Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

              Komentarz

              • Dig Dug
                L&K
                S_OCP Member
                • 2005
                • 1306
                • Seat

                lukaszc2, Bardzo fajne te obroty. Szczerze to nie sądziłem, że takie będą. 1.6TDi ma właśnie tak ze stopniowaną skrzynię, że obroty nie rosną szubko ze wzrostem prędkości, ale jest to też przekleństwo, bo nie da się jechać 40-50 na 4 b lub 60-70 na 5b jak prędkość spadnie chwilowo. Tzn. da się, ale silnik trzęsie i jest to jawne niszczenie auta. Do tego auto nie przyśpiesza dopóki nie wejdzie w obroty turbiny. W 1.2 TSi (sprawdzałem w 6b skrzyni) da się tak jechać, więc jest lepiej (czyt normalnie). W jeździe autostradowej skrzynia 5b zdała dla mnie egzamin.

                Pasuje jeszcze zobaczyć w akcji elastyczność i tu czekam na filmiki.

                Kris86, Ja to wszystko wiem, zwróć uwagę co piszę od początku. Z netu wynika ze nie ma tak różowo w wyprzedzaniu na 4 i 5 biegach. Czekamy na filmiki. Ja nie mam czasu, ale spróbuje się wziąć za obrobienie moich filmików z Rapida, to porównacie. Nagrałem telefonem.

                Kris86,
                Zamieszczone przez Kris86
                Tym samym tam, gdzie Twoja Fabia nie daje rady Octavia daje radę bez większych problemów
                Akurat z tym stwierdzeniem się nie zgodzę.
                Była O1 jest F2.

                Komentarz

                • greg505
                  L&K
                  • 2013
                  • 1239

                  Zamieszczone przez Kris86
                  Przyspieszenie 0-100 km/h jest rzeczywiście podobne natomiast jest znaczna różnica w momencie obrotowym pomiędzy 1.2 tsi 85 km a Twoim silnikiem. Trzeba mieć na uwadze, że wyprzedza się nie mocą, czyli konikami, a momentem obrotowym. W Twoim przypadku jest to 132 Nm dopiero przy 3800 obrotów zaś Octavia ma 160 Nm już od 1400 obrotów o ile się nie mylę :-) Tym samym tam, gdzie Twoja Fabia nie daje rady Octavia daje radę bez większych problemów :-) Zwłaszcza, że wagowo są zbliżone: Octavia Liftback to 1150 kg, Fabia Kombii 1160 kg a hatchback 1075 kg :-)
                  Kolego chyba nie chcesz powiedziec ze zaczynasz wyprzedzanie od tych 1400 obrotow?
                  Co z tego ze tam sie zaczyna max moment, skoro auto nie jedzie.
                  Black magic

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez greg505
                    Zamieszczone przez Kris86
                    Przyspieszenie 0-100 km/h jest rzeczywiście podobne natomiast jest znaczna różnica w momencie obrotowym pomiędzy 1.2 tsi 85 km a Twoim silnikiem. Trzeba mieć na uwadze, że wyprzedza się nie mocą, czyli konikami, a momentem obrotowym. W Twoim przypadku jest to 132 Nm dopiero przy 3800 obrotów zaś Octavia ma 160 Nm już od 1400 obrotów o ile się nie mylę :-) Tym samym tam, gdzie Twoja Fabia nie daje rady Octavia daje radę bez większych problemów :-) Zwłaszcza, że wagowo są zbliżone: Octavia Liftback to 1150 kg, Fabia Kombii 1160 kg a hatchback 1075 kg :-)
                    Kolego chyba nie chcesz powiedziec ze zaczynasz wyprzedzanie od tych 1400 obrotow?
                    Co z tego ze tam sie zaczyna max moment, skoro auto nie jedzie.
                    Oczywiście, że od 1400 obrotów nie zaczynam wyprzedzania, ale od 2000 tys obrotów samochód już dobrze się zbiera ;-)

                    Komentarz

                    • tomekb1
                      Rider
                      • 2013
                      • 352

                      Zamieszczone przez Kris86
                      Trzeba mieć na uwadze, że wyprzedza się nie mocą, czyli konikami, a momentem obrotowym
                      Wyprzedza się niestety mocą. Dlatego też chcąc dynamicznie wyprzedzić redukujesz bieg, w celu podniesienia obrotów (często przy zachowaniu tej samej wartości momentu), właśnie po to aby zwiększyć moc silnika (moment x obroty).
                      Pozdrawiam
                      Tomek

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez tomekb1
                        Zamieszczone przez Kris86
                        Trzeba mieć na uwadze, że wyprzedza się nie mocą, czyli konikami, a momentem obrotowym
                        Wyprzedza się niestety mocą. Dlatego też chcąc dynamicznie wyprzedzić redukujesz bieg, w celu podniesienia obrotów (często przy zachowaniu tej samej wartości momentu), właśnie po to aby zwiększyć moc silnika (moment x obroty).
                        Aż tak dokładnie to się nie znam :roll:

                        Komentarz

                        • greg505
                          L&K
                          • 2013
                          • 1239

                          Zamieszczone przez Kris86
                          Zamieszczone przez greg505
                          Kolego chyba nie chcesz powiedziec ze zaczynasz wyprzedzanie od tych 1400 obrotow?
                          Co z tego ze tam sie zaczyna max moment, skoro auto nie jedzie.
                          Oczywiście, że od 1400 obrotów nie zaczynam wyprzedzania, ale od 2000 tys obrotów samochód już dobrze się zbiera ;-)
                          Kazdy odbiera to "zbieranie sie" calkiem inaczej
                          W moim 1.8 nie biore sie za wyprzedzanie ponizej 3.5 - 4 tys, bo nizej nie jedzie 8)
                          Black magic

                          Komentarz

                          • nikolakis
                            Ambiente
                            • 2013
                            • 137

                            Zamieszczone przez tomekb1
                            Zamieszczone przez Kris86
                            Trzeba mieć na uwadze, że wyprzedza się nie mocą, czyli konikami, a momentem obrotowym
                            Wyprzedza się niestety mocą. Dlatego też chcąc dynamicznie wyprzedzić redukujesz bieg, w celu podniesienia obrotów (często przy zachowaniu tej samej wartości momentu), właśnie po to aby zwiększyć moc silnika (moment x obroty).
                            Wyprzedza/przyspiesza się momentem obrotowym, redukujesz, żeby zmniejszyć przełożenie obrotów silnika do obrotów kół.
                            Obrazowo jadąc na rowerze naciskasz na pedał masą np. 75 kg, zmieniasz tylną przerzutkę na większy trybik i już szybciej nabierasz prędkości.
                            '15 O2fl liftback 1,4 mpi 80 km
                            '13 O3 liftback 2,0 tdi dsg 150 km
                            '10 A4 b6 avant 2,5 V6 tdi 163 km

                            Komentarz

                            • oskar12345
                              Drive
                              • 2014
                              • 48

                              hej, jest gdzies na forum info jaki to silnik np. 1.2 CJZB, CJZA, itp.? bo w sumie będę miał 105KM 6biegowa z 2014 produkcji... to która 1.2 to będzie?
                              O3 1.2 105KM 6M

                              Komentarz

                              • nikolakis
                                Ambiente
                                • 2013
                                • 137

                                CJZA


                                [ Dodano: Sro 12 Mar, 14 23:26 ]
                                Wg tej tabelki ja mam CKFC, ale nie ma takiego na liście.
                                Może ma ktoś inną tabelkę.
                                '15 O2fl liftback 1,4 mpi 80 km
                                '13 O3 liftback 2,0 tdi dsg 150 km
                                '10 A4 b6 avant 2,5 V6 tdi 163 km

                                Komentarz

                                • oskar12345
                                  Drive
                                  • 2014
                                  • 48

                                  jutro odbieram O3 1.2 105KM z 6 biegowa skrzynia to zobaczę jak się spisuje ten silnik... tez chwile się zastanawiałem nad 85KM a 105KM ale jakos tak wyszlo ze zamowilem 105... tym bardziej ze wyszlo tylko 3650zl drożej (dostałem rabat z 4350zl)
                                  chyba ze w weekend będzie padal snieg to nie potestuje bo O3 przyjechala na letnich oponach
                                  O3 1.2 105KM 6M

                                  Komentarz

                                  • Dig Dug
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 1306
                                    • Seat

                                    oskar12345, Będziesz zadowolony. Jak poczytasz moje posty to zobaczysz, że przyśpieszenia są przyzwoite na 4 i 5. A spalanie na 5-6 biegu też spoko. Dobrze zrobiłeś, bo ja z tego co widzę w necie i obserwacje przyśpieszeń 0-100 to nie widzę, żeby było tak jak piszą co niektórzy o 85KM.

                                    Czekam cały czas na filmy 60-100 i 80-120. Na pewno będzie gorzej, tylko o ile ??

                                    Zgrałem z telefonu filmy co jeździłem Rapidem i moją F-2 i kurcze one mają od 500 MB do 1,5GB bo są nagrywane 720p. Kurcze nie mogę znaleźć natchnienia żeby je obrobić. Ale jak je oglądałem wczoraj i dzisiaj to ewidentnie wychodzi 7-7,5 sekund 60-100 KM i 10 sekund 80-120. Na 3b 60-100 to jakieś 5 sekund.
                                    Da się tym sprawnie jechać i dotrzymywać kroku jadącym Audi, BMW czy Mondeo w dieslach, gdzie goście tną na trasie 100-120 non stop i tylko mijają maruderów.

                                    Na to wychodzi, że ten 1.2TSi 105KM z giftami na 115KM jeździ prawie jak stare 1.4 122KM, które miało pewnie też gifty, ale O2 była cięższa i zżerało większą moc.
                                    Była O1 jest F2.

                                    Komentarz

                                    • Tippo
                                      L&K
                                      • 2009
                                      • 1349
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                      Zamieszczone przez Dig Dug
                                      lukrys, Dzisiaj nagrałem filmik z przyśpieszenia 0-100 km/h i mam taki same osiągi jak ty. Tylko nie wiem czy się cieszyć czy nie, bo mnie takie osiągi nie zadowalają nawet w F2.



                                      Dzisiaj miałem małą trasę i kolesie "skakali" wyprzedzając kolejne auta, a ja jechałem w ciągu aut, bo wiem, że nie mogę sobie na to pozwolić, prędzej skończę na czołówce. I nie chodzi to o to czy takie skakanie ma sens, ani ile oszczędności czasu przyniesie, ale czy można "skakać", a tego się nie robi, czy nie można chociaż by pasowało, np tak jak dzisiaj wziąć 3 jadące 70 km/h "L-ki". W końcu je wziąłem, ale cisnąc na 3 biegu.



                                      Nagrajcie filmiki 60-100, 80-120 km/h jeśli możecie
                                      No prosze, a ilem sie tu naczytal od ludzi, ze im 80-100km benzyna starczy i to w octavii :P Dobrze, ze nie sluchalem Moj szwagier z reszta tez mnie pytal, po co mi taki silnik, mysle ze teraz mu zacytuje post koegi
                                      ps. Mysle o rapidzie 105km 1.2 dla zony, ale wazy on 1100kg, na test drive mialem wersje 85km, szalu nima ale jezdizc sie da, w octavii to juz wogole chyba silnik do jazdy miejskiej.

                                      Komentarz

                                      • Himenek
                                        Rider
                                        • 2014
                                        • 412

                                        uważam, że 1,4 to minimum do jazdy poza miastem. reszta nadaje się tylko do miasta i wyjazdy raz do roku na wakacje

                                        Komentarz

                                        • Dig Dug
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 1306
                                          • Seat

                                          Tippo, Wszystko fajnie, tylko że takie skakanie można robić już 1.2TSi 105 KM. Jakbyś czytał moje posty uważnie, zwłaszcza ten najnowszy wyżej twojego to byś widział moje bardzo pozytywne wrażenie na temat takiego Rapida 105KM. A różnica w masie Rapid - Octavia to kilkadziesiąt kg więc minimalne zwolnienie dla tego samego silnika do Rapida będzie, ale minimalne.

                                          Himenek, Dokładnie. Tylko, że taki "śmieszny" 1.2 TSI jedzie na prawdę przyzwoicie i wystarczy nawet dla kogoś kto jeździ trasy nie raz w roku, tylko nawet raz w tygodniu, bo sprawnie dojedzie on w weekend czy nad jezioro latem, czy zimą na narty, a w tygodniu toczy się po mieście.

                                          Każdy kupuje to na co ma kasę i co mu jest potrzebne. Dla mnie złotym środkiem jest 1.4TSI i dopłata 7 tys do 1.8TSi ma uzasadnienie w przypadku kupowania 4x4, a tak to nie, chyba, że upust byłby tak duży, że dopłata wyniosła by 3 tys złotych. Szczerze, to 5 tys. dopłaty do 1.4TSi w stosunku do 1.2TSi to już lekkie przegięcie.
                                          Była O1 jest F2.

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez Tippo
                                            Zamieszczone przez Dig Dug
                                            lukrys, Dzisiaj nagrałem filmik z przyśpieszenia 0-100 km/h i mam taki same osiągi jak ty. Tylko nie wiem czy się cieszyć czy nie, bo mnie takie osiągi nie zadowalają nawet w F2.



                                            Dzisiaj miałem małą trasę i kolesie "skakali" wyprzedzając kolejne auta, a ja jechałem w ciągu aut, bo wiem, że nie mogę sobie na to pozwolić, prędzej skończę na czołówce. I nie chodzi to o to czy takie skakanie ma sens, ani ile oszczędności czasu przyniesie, ale czy można "skakać", a tego się nie robi, czy nie można chociaż by pasowało, np tak jak dzisiaj wziąć 3 jadące 70 km/h "L-ki". W końcu je wziąłem, ale cisnąc na 3 biegu.



                                            Nagrajcie filmiki 60-100, 80-120 km/h jeśli możecie
                                            No prosze, a ilem sie tu naczytal od ludzi, ze im 80-100km benzyna starczy i to w octavii :P Dobrze, ze nie sluchalem Moj szwagier z reszta tez mnie pytal, po co mi taki silnik, mysle ze teraz mu zacytuje post koegi
                                            ps. Mysle o rapidzie 105km 1.2 dla zony, ale wazy on 1100kg, na test drive mialem wersje 85km, szalu nima ale jezdizc sie da, w octavii to juz wogole chyba silnik do jazdy miejskiej.
                                            A więc w Rapidzie o wadze ok. 1075 kg 85 km (8v) jeździć się da, ale w Octavii 1150 kg 85 km (16v) silnik tylko do jazdy miejskiej... Bardzo ciekawe

                                            Komentarz

                                            • prez7
                                              Ambiente
                                              • 2014
                                              • 111
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                              Dzień dobry jestem z sąsiedzkiego forum Skody, czytam ten wątek od początku gdyż sam przymierzam się do zakupu O III 1.2 85KM, aczkolwiek pokręcony los może sprawić że będzie to jednak 1.2 105KM którego nie brałem dotąd pod uwagę. Wracając do meritum jest tu bardzo dużo ciekawych informacji na temat konfiguracji auta z 1.2 85KM. Dziękuję wszystkim właścicielom takiej konfiguracji O III za zamieszczone informację opisy i wrażenia z jazdy, są one naprawdę bardzo pomocne, biorąc pod uwagę, że nie ma w salonach wersji testowej 85 KM. Widzę też że wywiązał się pewien spór na temat jakiej to mocy motor powinno podsiadać auto. Spór ten jest wg,.mnie nie rozwiązywalny i nie chciał bym tutaj podgrzewać atmosfery, ale tak jak to mówiłem na tak postawione pytanie nie ma jasnej odpowiedzi, bo każdy czuje i odbiera inaczej. Jeden uważa za muła, to co drugi uważa za gazelę, w związku z tym, takie dywagacje ile to koni ma mieć auto, bo inaczej nie jedzie nie mają wg. mnie najmniejszego sensu.

                                              Natomiast mają sens dywagacje jeżeli zapytamy potencjalnego kupca, czym jeździł poprzednio, do czego porównuje, co by chciał osiągnąć kupując taki, a taki motor ? Na tak postawione pytanie już bardziej się da znaleźć jakąś odpowiedź, posługując się empirią, na podstawie samych danych, liczb i porównań.
                                              Dla prostego przykładu moja sytuacja, jest następująca posiadam Fabie I FL 64 KM (którą zresztą sprzedaję) 16,2 sek do setki, z reguły na autostradach ekspresówkach poruszam się z prędkością 120-140 km/h. Obroty silnika w moim aucie przy tych prędkościach wahają się od 3750rpm do nawet 4500rpm, jest głośno, ale jadąc ok 4000-4250 rpm po jakimś czasie można się przyzwyczaić do tego dźwięku. Przy wyprzedzaniu aut jadących powyżej 90km/h redukcja na IV bieg i but do 4500-5000 rpm silniczek szybko wchodzi na obroty, robi się głośno oczywiście wzrasta spalanie, ale przyzwyczailiśmy się z Żoną przez tyle lat . Przy okazji spalanie przy obrotach w granicach 4000rpm i prędkościach 120-130Km/h pozostaje w granicach 7l/100km . Jeżeli jest mniej wyprzedzania, a więcej jednostajnego sunięcia autostradą te 120-130km to wychodzi nawet 6,5-6,7l/100 km, a wracając z gór nawet 6,2l / 100km. Muzyczkę z mojego CD Pioneera muszę jednak pogłośnić żeby jakoś tako posłuchać, cóż nie ta klasa auta, co Octavia, nie ta moc silnika, nie to wyciszenie auta. Taka jest obecnie moja rzeczywistość, ale tak czy siak, nie dam złego słowa powiedzieć na moją Fabiozę i jej silniczek 1.2 64 KM - uważam że przez te 9 lat doskonale dawał sobie radę i nadal daje, mimo wszystko kiedyś przychodzi czas na zmianę.
                                              Zmieniając samochód chciałbym, aby nastąpił progres i w komforcie podróżowania wygodzie, miejscu w środku, jak i w dynamice auta. Obecna moja Fabia już ma klimę elektrykę itd. bo golasów nie lubię, to oczywiście kosztem silnika 1.4 16V 75KM, który wówczas rozważałem i którego w końcu nie kupiłem, ceniąc sobie bardziej wyposażenie auta - z mojego punktu widzenia był to wybór jak najbardziej trafny tym bardziej że miałem później okazję jeździć służbowo FI combi 1.4 75 KM golas.
                                              Wracając jednak do meritum postaram się zrobić empirycznie porównanie Octavii III 1.2 85 KM, którą zamierzam nabyć (choć tak jak pisałem los może "wyciąć mi numer" i skończy się na 105 km
                                              Jadę sobie powiedzmy O III 1.2 85KM ok 140 km/h prędkość licznikowa, przy tych prędkościach według sprawozdań użytkowników opisanych w tym wątku, obroty osiągają całe ogromne 3000 rpm, plus sama klasa auta, czyli lepsze wyciszenie. Przy porównaniu do warunków w mojej obecnej Skodzie Fabii, gdzie przy 140km/h jest ok 4250rpm zaczynam się trochę już bać, że w O III zasnę od tej ciszy - ja naprawdę nie potrzebuje VI biegu, tudzież systemu start@stop, który wymaga innego większego akumulatora i jest jeszcze kolejnym skomplikowanym urządzeniem które potencjalnie może wydrenować sakwę w przyszłości w przypadku awarii. W podanym wyżej przykładzie widzę duży progres, w stosunku do tego co mam obecnie.

                                              Teraz weźmy spalanie, przy prędkościach autostradowych 130-140km - miasta celowo nie biorę pod uwagę bo w centrum Wa-wy jadąc 10km przez godzinę każdy swoje spali - według informacji posiadaczy OIII 1.2 85KM spalnie osiąga 5,5l - 6,0l/100km - progres.

                                              Przyspieszenie OIII 1.2 85KM to 12 sek. do setki, ponad 4 sek lepiej niż do tej pory u mnie w Fabii 1.2 64KM
                                              Oczywiście tak naprawdę dla komfortu podróżowania i bezpieczeństwa liczą się przyspieszenia między IV, a V biegiem 60km-100km lub 80km-120km, ale ja jak wiecie nauczony doświadczeniem z mojej Fabii nie będę męczył O III na V biegu i modlił się zanim wyprzedzę ciężarówkę, tylko zrobię redukcję na IV bieg i bucik - tak się nauczyłem przez lata i jest to dla mnie normalne. Nikt chyba mi nie powie że mój dotychczasowy silniczek 1.2 64 KM ze 100Nm na 4Krpm, ma lepsze charakterystyki mocy i momentu na IV biegi od jednostki 1.2 85 KM .
                                              No dobrze zapewne zaraz padnie pytanie a co z wagą, nie bierzesz pod uwagę wagi auta - no nie biorę, - bo O III jest minimalnie cięższa od moje FI i nie na tyle ciężka na ile żwawszy jest motor 1.2 85 KM z turbiną, w porównaniu do mojego obecnego 1.2 64KM. Przy okazji waga z homologacji mojej Fabii Sedan Ambient+Klima - 1080 kg, a O III waży ok 100 kg więcej. Tak więc świadomie pomijam ten aspekt.
                                              Generalnie uważam że waga nowej O III jest tym czynnikiem, którego zwolennicy teorii, nie bierz nic poniżej 100 KM, bo to nie jedzie, nie biorą w ogóle pod uwagę, a także zwykli nabywcy którzy widząc tak duże gabarytowo auto też doznają tego samego odczucia że tam musi być mocny silnik,i żeby jako tako to jechało - dlatego też w poscie niżej zamieściłem porównanie kilka suchych danych tech. OII 1.9TDI 105KM vs OIII 1.2 85KM zobaczcie.

                                              OK, kwestie silnikowe chyba mam rozstrzygniętą, to znaczy w tym zakresie o którym wspomniałem chce mieć nowe wygodne auto i musi być one żwawsze od poprzednika którym jeżdżę - progres jaki uzyskam, wg moich wymagań jest wystarczający w zupełności.
                                              Skoro nie wydałem tych 4000zł na mocniejszy motor to mogę "zaoszczędzone" pieniążki wcisnąć w wyposażenie i komfort, a więc wersja AMBITION, a jeszcze lepiej pakiet Amazing, tak abym czuł się dobrze w moim nowy aucie przez kolejne 10 lat

                                              To tyle z moich empirycznych porównań. Każdemu z forowiczów również radzę żeby zawsze porównywali wobec tego czym jeżdżą, jeździli do tej pory i wobec swoich oczekiwań, co do następnego auta, by pytali samych siebie, a dopiero potem innych zbierając informacje na temat konkretnej jednostki. Na pewno nie sugerujmy się kategorycznymi opiniami, w stylu nie bierz tego, bo ma za małą moc, weź co najmniej 110KM, albo już lepiej 140KM, bo wszystko poniżej 100 KM, to będzie za mało do tego auta itd.

                                              I jeszcze kończąc mój długi wywód powiem tak mojemu koledze który jeździł do tej pory O II TDI 140KM nigdy, przenigdy, nie poleciłbym O III 1.2 85 KM, no chyba żeby mi powiedział, że ma za szybkie auto i potrzebuje bardziej mułowatego i powolnego

                                              Dziękuję wszystkim posiadaczom za wrażenia z jazdy 1.2 85KM wasze opinie utwierdziły mnie ostatecznie w przekonaniu że progres jaki zaliczę po zamianie mojej kochanej FI na O III 1.2 85 km będzie znaczny i aż nadto wystarczający vs moich potrzeb, choć tak jak mówiłem paradoksalnie może się okazać że wyjdę O III 105 Km V biegów, cóż to tylko lepiej

                                              Pozdrawiam
                                              Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
                                              Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

                                              Komentarz

                                              • Artur79m
                                                Classic
                                                • 2014
                                                • 10

                                                Nie widać załącznika...

                                                p.s. u mnie już ponad 1000 km na liczniku...

                                                Komentarz

                                                • prez7
                                                  Ambiente
                                                  • 2014
                                                  • 111
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                                  Zamieszczone przez Artur79m
                                                  Nie widać załącznika...

                                                  p.s. u mnie już ponad 1000 km na liczniku...
                                                  Niestety nie wiedziałem że nie można dodać ani docx'a ani pdf,a a mam prostą tabelkę.

                                                  Porównanie zamieszczam tu choć w nie takiej formie w jakiej chciałem.

                                                  Porównanie dane tech. O II (1.9 TDI 105km) VS O III (1.2 85km)

                                                  O II 1.9 TDI
                                                  Silnik 1.9 TDI PD 105 KM Produkowany: od 2004 do 2012
                                                  Moc silnika:105 KM, przy 4000 obr/min

                                                  O III 1.2 85KM
                                                  Silnik 1.2 TSI 85 KM Produkowanyd 2013
                                                  Moc silnika:86 KM, przy 4300 obr/min


                                                  O II Maksymalny moment obrotowy:250 Nm, przy 1900 obr/min

                                                  O III Maks. moment obrotowy:160 Nm, przy 1400-3500 obr/min



                                                  O II Prędkość maksymalna:192km/h
                                                  O III Prędkość maksymalna:181km/h

                                                  OII Przyspieszenie (0 do 100km/h):11,8s
                                                  OIII Przyspieszenie (0 do 100km/h): 12,0s

                                                  O II ZUŻYCIE PALIWA (cykl mieszany): 4,9l/100km --
                                                  O III ZUŻYCIE PALIWA(cykl mieszany): 5,2l/100

                                                  O II W trasie (na autostradzie):4,2l/100km
                                                  O III W trasie (na autostradzie):4,4l/100km

                                                  O II W mieście: 6,3l/100km
                                                  O III W mieście:6,5l/100km

                                                  O II Masa auta:1355kg

                                                  O III Masa auta:1150kg
                                                  Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
                                                  Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

                                                  Komentarz

                                                  • hitchhiker
                                                    Drive
                                                    • 2013
                                                    • 41

                                                    Zamieszczone przez Artur79m
                                                    Nie widać załącznika...

                                                    p.s. u mnie już ponad 1000 km na liczniku...
                                                    U mnie Panie Sąsiedzie już 23kkm. Przegląd zaraz robię pierwszy.

                                                    A dla wątpiących. Fotka po trasie Katowice - Kraków częściowo autostradą, a częściowo zwykłymi drogami. Prędkości jakie utrzymywałem między 90-110. Oczywiście poza miastem.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...